اخبار و مقالات

​کاهش 20 درصدی واردات برنج/ کشاورزان دغدغه قیمت ندارند
تاریخ انتشار : 1395/5/13 ساعت 16:19:24




کاهش 20 درصدی واردات برنج/ کشاورزان دغدغه قیمت ندارند
۱۰:۲۵ (چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵)
اخبار مرتبط
» ممنوعیت واردات برنج برای ته لنجی و مناطق آزاد هم اعمال شود
» ماه درباره واردات برنج سکوت کنید/وزارت جهاددرمقابل تولیدکنندگان
» مانور برنج خارجی در کشور برای سودهای چند برابری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در سال جاری 25 درصد برنج استان مازندران مکانیزه کشت شده است.

دلاور حیدر پور-رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران- در خصوص وضعیت صادرات محصولات کشاورزی بیان داشت: در سال گذشته بیش از 150 هزار تن مرغ و تخم‌مرغ از کشور صادر شده است.
 

او در خصوص اینکه در ماه‌های اخیر بازار محصولات کشاورزی با نوسانات همراه بوده است که همین امر نگرانی‌هایی را برای کشاورزان بوجود آورده است، بیان داشت: در دو سال گذشته به‌رغم مناسب نبودن شرایط مالی خوب در کشور، بخش کشاورزی 15.5 درصد رشد تولیدات داشته است و واردات گندم نیز از شش میلیون تن به صفر رسیده است که همین امر اجرای اقتصاد مقاوتی در کشور را به خوبی نشان می دهد.
 
او با اشاره به اینکه  واردات برنج در سال جاری 20 درصد کاهش یافته است، اظهار داشت: درحال حاضر کشاورز استان دغدغه قیمت ندارد و بازار برنج باثبات شده است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد: در سال جاری 25 درصد برنج استان مازندران مکانیزه کشت شده است و دولت به طور جدی به دنبال تجهیز و نوسازی در مزارع است و برای 10هزار هکتار از مزارع استان طرح تجهیز و نوسازی پیش بینی شده است که در سفر رییس جمهور به مازندران 500 میلیارد ریال برای این طرح مصوب شده است.
 
او در پاسخ به این سوال که آیا توصیه دولت به کشاورزان در خصوص اینکه در استان‌هایی غیر از استان‌های شمالی برنج نکارند، تاثیری در میزان تولید این استان داشته است یا خیر، بیان داشت: کشاورزان مازندران با توجه به اینکه این استان با بحران آب مواجه نیست بطور کامل حمایت می شوند و نگرانی از این بابت وجود ندارد، تولید در سال جاری نیز بسیار قابل قبول ارزیابی می شود.
 
رئیس جهاد کشاورزی استان مازندران ضریب خوداتکایی برنج را 50 درصد اعلام کرد و گفت:دولت برای افزایش تولید کارایی مصرف آب و افزایش عملکرد در واحد سطح برنامه‌هایی همچون افزایش بهره‌وری آب در اراضی شالیزاری، حمایت از کشت ارقام پرمحصول، مساعدت در تغذیه اراضی شالیزاری و رعایت توصیه‌های به‌زراعی را مدنظر قرار داده است.
/ ایلنا